Prosedur peremajaan yang berkesan di rumah

peremajaan wajah di rumah

Topik artikel kami hari ini ialah "Prosedur peremajaan yang paling berkesan di rumah. "

Anda perlu menjaga wajah anda dengan kerap, dan bukan apabila kedutan muncul dan kulit mengendur. Mencegah akibat sentiasa lebih murah dan lebih mudah daripada membetulkannya.

Seluruh rahsia untuk memanjangkan hayat bukanlah untuk memendekkannya.

Prosedur anti-penuaan harus dimulakan apabila kedutan dan garis-garis halus pertama muncul, bengkak dan beg di bawah mata, kulit kering dan mengelupas, dan kulit tidak sekata.

Perubahan berkaitan usia pertama muncul pada wajah selepas 30 tahun. Untuk melambatkan penuaan, anda perlu menyuburkan kulit dari dalam dan luar dan memperbaharuinya. Krim dan serum berkhasiat tidak lagi mencukupi.

Selepas 25 tahun dan sehingga 35, pembersihan kulit secara berkala menggunakan pengelupasan disyorkan. Mengeluarkan stratum korneum epidermis merangsang pembaharuan kulit, wajah menjadi lebih licin, dan kedutan halus hilang. Sehingga umur 35 tahun, anda perlu sentiasa menyuburkan dan melembapkan kulit anda.

Prosedur peremajaan wajah yang paling berkesan di rumah

prosedur yang berkesan untuk peremajaan

Anda boleh mengekalkan keadaan kulit yang baik dan kelihatan menarik tanpa pelaburan kewangan yang besar dan tanpa melawat salon kecantikan. Untuk melakukan ini, sudah cukup untuk menggunakan produk penjagaan kulit tepat pada masanya.

Sebelum memulakan prosedur, anda perlu membersihkan kulit daripada kekotoran. Untuk melakukan ini, lebih baik menggunakan produk yang mengandungi minyak sayuran dan scrub berdasarkan produk semula jadi, dan lebih baik untuk membilas sisa dengan air mineral. Tidak seperti air paip, ia tidak mengandungi unsur berbahaya.

Memampatkan

kompres untuk peremajaan wajah

Terdapat pemampat yang berbeza: panas, hangat, sejuk. Mampat panas sesuai untuk kulit berminyak. Mereka memulihkan keseimbangan air, membersihkan kulit daripada kekotoran dan sel-sel mati, membantu membuka liang dan melancarkan peredaran darah. Terima kasih kepada kesan suhu, sel kulit diperbaharui dan dipulihkan.

Mampat sejuk dan suhu bilik sesuai untuk jenis kulit kering dan normal. Mereka menggalakkan aliran darah yang aktif dan mempercepatkan proses penjanaan semula.

Untuk meningkatkan kesan krim anti-penuaan, topeng dan kosmetik lain, anda perlu membersihkan kulit anda dengan susu atau gel mengikut jenis kulit anda. Untuk melakukan ini, rendam span kapas dalam air mineral dan berhati-hati mengeluarkan kotoran. Kemudian keringkan muka anda dengan tuala kertas dan sapukan krim atau topeng dengan kesan mengangkat.

Mengangkat adalah prosedur kosmetik untuk menegangkan kulit.

Selepas ini, sapukan span kapas yang direndam dalam tonik penahan lembapan ke muka anda selama 15 minit.

Untuk memampatkan, anda boleh menggunakan teh daun hijau. Tuangkan satu sudu teh teh ke dalam segelas air mendidih dan biarkan ia diseduh. Ubat yang paling popular untuk memampatkan adalah timun segar.

kompres chamomile untuk peremajaan

Dengan chamomile

Untuk membersihkan dan menyegarkan kulit, anda boleh menggunakan infusi chamomile. Untuk menyediakannya, 1 sudu besar. l. Tuangkan dua cawan air mendidih ke atas bunga kering dan biarkan ia diseduh selama 15 minit. Selepas ini kita tapis. Kami melembapkan serbet kain kasa dalam larutan hangat dan sapukan pada muka. Mampat ini mempunyai kesan anti-radang dan menenangkan kulit dengan baik.

Mampat herba hangat bermanfaat untuk kulit berminyak. Untuk kulit sensitif kering, tambahkan 5 titis biji rami atau minyak zaitun ke dalam infusi chamomile. Simpan kompres pada muka anda selama 15 minit.

dengan garam

kompres garam untuk peremajaan

Penyelesaian 10% garam meja boleh digunakan untuk merawat jerawat dengan berkesan. Untuk menghilangkan kedutan muka, anda boleh menggunakan kompres garam panas. Untuk menyediakannya, 2 sudu besar. l. Larutkan garam laut atau meja dalam satu liter air mendidih dan biarkan ia sejuk sedikit pada suhu 38 - 42 darjah. Kami rendam tuala terry dalam larutan garam dan sapukan pada leher, dagu, dan pipi selama 15 minit, mengelakkan kawasan mata.

Mampat membantu untuk mengaktifkan proses metabolik dan peredaran darah, dan melegakan otot. Mampat ini dikontraindikasikan untuk penyakit kulit, tidak disyorkan untuk menggunakannya pada separuh kedua kehamilan.

Dengan linden

memampatkan dengan linden untuk peremajaan

Mampat dengan linden membantu melembapkan kulit yang kering, penuaan dan menghilangkan kedutan pertama. Menyuburkan, menyerikan, membuang sel-sel mati, memperbaiki kulit.

Satu sudu besar. l. tuangkan bunga linden dengan segelas air mendidih dan biarkan ia diseduh selama 15 minit. Kami melembapkan kain kasa dalam larutan yang dihasilkan dan sapukan ke muka 3-5 kali setiap 1. 5 minit, berselang-seli dengan pembalut kain kasa yang direndam dalam air sejuk. Kami menyelesaikan prosedur dengan kompres sejuk dan bilas muka dengan air sejuk dengan penambahan sedikit jus lemon.

Dengan chamomile dan pudina

mampatkan dengan pudina dan chamomile untuk peremajaan

Mampat meningkatkan seri wajah dan meningkatkan keanjalan kulit.

Tuangkan satu beg pudina dan satu beg teh chamomile ke dalam dua gelas air mendidih. Selepas 3 minit, tambah satu beg teh hijau tanpa bahan tambahan. Biarkan ia diseduh selama 15 minit. Kemudian kami mengeluarkan beg dan memerahnya. Rendam pad kasa dalam larutan hangat dan sapukan pada muka anda selama 15 minit. Basahkan serbet semasa ia sejuk.

Teh hijau meremajakan, tona pudina, dan chamomile menenangkan kulit.

Selepas memampatkan, sapukan pelembap pada kulit mengikut jenis kulit anda. Pemampatan hendaklah dibuat tidak lebih daripada 2-3 kali seminggu.

Topeng

topeng muka anti-penuaan

Topeng anti-penuaan akan membantu memperbaiki keadaan kulit dan membuat kedutan tidak kelihatan. Keberkesanan topeng sedemikian bergantung pada komposisinya. Topeng anti-penuaan harus mengandungi antioksidan, ekstrak tumbuhan, kolagen, asid hyaluronik, asid lemak tak tepu dan peptida.

Topeng yang meremajakan menjadikan kulit licin, segar dan tona.

Seperti mana-mana produk kosmetik lain, topeng anti-penuaan digunakan untuk membersihkan kulit.

Topeng madu dengan oat

Kisar satu sudu oat dalam pengisar kopi dan tuangkan segelas air mendidih selama 5 minit. Apabila kepingan mengembang, tambah 1 sudu besar. l. madu dan kacau sehingga rata. Sapukan jisim yang terhasil ke muka yang bersih selama 10 minit, kemudian bilas dengan air suam dan sapukan krim berkhasiat ke muka.

Topeng telur

Campurkan satu putih telur dengan satu sudu teh madu dan sapukan pada muka selama 15 minit. Kemudian bilas dengan air suam dan sapukan pelembap.

Topeng dengan pisang dan krim masam

topeng dengan pisang dan krim masam untuk peremajaan

Bahan-bahan yang diperlukan:

  • pisang;
  • 2 sudu besar. l. krim masam;
  • 1 sudu kecil. sayang

Campurkan semua bahan sehingga sebati dan sapukan pada muka selama 15 minit. Selepas ini, bilas dengan air suam dan sapukan pelembap ke muka anda.

Topeng timun

Kami akan perlukan:

  • timun;
  • Epal;
  • Kentang.

Kupas timun, kentang dan epal. Keluarkan inti dari epal. Potong kecil dan pukul dalam pengisar sehingga rata. Sapukan jisim yang terhasil ke muka selama 15 minit, kemudian bilas dengan air suam dan sapukan pelembap ke muka.

Topeng lemon

topeng lemon untuk peremajaan

Kami akan perlukan:

  • Jus separuh lemon;
  • Putih telur;
  • 1 sudu kecil. minyak zaitun.

Campurkan semua bahan sehingga sebati dan sapukan pada muka selama 15 minit. Selepas ini, bilas dengan air suam dan sapukan krim berkhasiat pada muka.

urut

urutan peremajaan muka

Salah satu prosedur yang paling mudah dan menyeronokkan untuk mengekalkan kulit dalam keadaan baik ialah urutan yang meremajakan. Urutan yang meremajakan dengan sempurna melegakan dan melegakan tekanan, membantu meningkatkan warna kulit, membetulkan bentuk muka dan membuat kedutan tidak kelihatan.

Kesan urutan menjadi ketara selepas 10 - 15 sesi, yang boleh dilakukan setiap hari atau setiap hari. Untuk menyatukan keputusan selepas urut, disyorkan untuk menggunakan topeng pengetatan.

Sebelum prosedur, anda perlu membersihkan muka dan tangan anda untuk mengelakkan bakteria dari tangan anda ke muka anda. Letakkan topi pakai buang di kepala anda. Selepas mencuci muka, sapukan toner ke muka anda untuk mengimbangi pH kulit anda. Kemudian sapukan krim atau minyak kosmetik yang kaya ke muka anda supaya tangan anda meluncur dengan bebas ke atas kulit dan mengelakkannya daripada meregang.

Urut perlu dilakukan dengan pad jari anda, tanpa meletakkan terlalu banyak tekanan pada kulit atau meregangkannya. Pergerakan dilakukan di sepanjang garis urut. Lakukan satu set pergerakan setiap hari selama 10-15 minit.

Urutan harus dimulakan dengan gerakan mengusap ringan. Melegakan ketegangan dari otot dalam gerakan bulat, bergerak mengikut arah jam. Lekapkan sedikit pada muka dengan buku jari anda. Kemudian kita pergi ke seluruh kulit muka dengan gerakan bergetar dan mencubit. Kami bergerak dengan ketat di sepanjang garis urut. Kemudian kami membelai kulit dengan pergerakan lembut.

Selepas urut, bersihkan muka, keluarkan baki minyak dan sapukan pelembap.