Maju kepada belia! Peremajaan laser memberikan kehidupan kedua kepada kulit

Menggunakan peremajaan laser anda boleh menghilangkan kedutan muka

Peremajaan laser bukan lagi sesuatu yang jarang dan mitos. Pada masa kini, setiap orang boleh menghidupkan kembali tahun-tahun yang telah mereka lalui. Walau bagaimanapun, tidak semua orang mempunyai maklumat yang boleh dipercayai tentang kaedah peremajaan laser, akibatnya mereka membuat kesilapan ketika memilih prosedur.

Pertama sekali, anda perlu memahami jenis prosedur. Terdapat dua daripadanya:

  • ablatif;

  • tidak ablatif.

Sebaliknya, jenis impak ini dibahagikan kepada:

  • pepejal (penuh);

  • pecahan (tidak lengkap).

Mungkin pada pandangan pertama, kaedah peremajaan laser ini mungkin kelihatan serupa, tetapi ini jauh dari kes itu. Hanya hasilnya adalah sama: selepas jenis rawatan yang dipilih dengan betul, kulit menjadi beberapa tahun lebih muda dan benar-benar kelihatan lebih baik.

Rawatan laser bukan ablatif berfungsi dengan lapisan dalam kulit, memanaskannya. Kesan tenaga pancaran laser pada fibroblas menyebabkan mereka menghasilkan kolagen dan elastin pada kadar yang dipercepatkan. Peredaran mikro dalam lapisan kulit juga bertambah baik.

Kaedah ini paling berkesan apabila:

  • parut dan kerosakan kulit yang serius;

  • ruam yang meluas;

  • hiperpigmentasi dan kulit tidak sekata;

  • selepas jerawat;

  • tanda regangan.

Rawatan bukan ablatif adalah berdasarkan operasi laser erbium. Oleh kerana panjang gelombang khas (1550 nm), lapisan atas kulit tidak terjejas, manakala lapisan bawah menerima rangsangan yang diperlukan untuk pemulihan. Akibatnya, kebanyakan kecacatan dihapuskan.

Rawatan laser ablatif berfungsi sedikit berbeza. Kaedah ini menggunakan laser karbon dioksida dengan panjang gelombang 10600 nm. Kesannya dilakukan bukan sahaja pada bahagian bawah, tetapi juga pada lapisan atas kulit. Menggunakan kaedah ablatif, tekstur kulit menjadi sekata dan kesan mengangkat dicapai. Terpakai untuk:

  • kedutan di sekeliling mata, kedutan muka kecil;

  • mengurangkan nada kulit;

  • gangguan pigmentasi.

Perlu diingat bahawa tempoh pemulihan selepas prosedur ini akan menjadi sedikit lebih lama, kerana jumlah kulit yang lebih besar terdedah daripada dengan kaedah bukan ablatif.

Walaupun terdapat perbezaan, intipati kedua-dua kaedah adalah sama. Menggunakan tenaga pancaran laser, air dalam dermis dipanaskan dan tersejat secara literal. Pada masa yang sama, sintesis kolagen dan elastin yang diperlukan untuk peremajaan dilancarkan.

Pendedahan laser pecahan dan berterusan

Pakar kosmetik melakukan prosedur peremajaan kulit muka laser

Walaupun memberikan hasil yang lebih kurang sama, kedua-dua kaedah ini mempunyai perbezaan yang ketara.

Dengan rawatan laser berterusan, laser menjejaskan kulit di satu tempat yang besar. Walau bagaimanapun, disebabkan risiko parut yang terlalu tinggi dan masa pemulihan yang lama, rawatan laser jenis ini kini boleh dikatakan tidak digunakan di mana-mana.

Dalam kes lain, laser dibahagikan kepada banyak rasuk kecil yang membentuk grid. Oleh itu, laser, berinteraksi dengan hanya 20% kawasan kulit, mencapai kesan peremajaan 100%. Kaedah ini lebih moden dan selamat; dengan penggunaannya, masa pemulihan dapat dikurangkan dengan ketara.

Peremajaan foto laser

Teknik peremajaan ini, seperti yang tidak ablatif, berfungsi dengan lapisan dalam kulit. Tetapi mereka sama sekali tidak sama atau boleh ditukar ganti.

Pancaran laser terbaik hampir sepenuhnya "mengabaikan" dermis, tetapi mempunyai kesan yang sangat baik pada ujung saraf pada kulit, yang memberikan isyarat kepada tubuh untuk memperbaharui sel. Kedutan halus hilang, tona kulit dipulihkan.

Dalam fotorejuvenasi laser, peranti seperti KTP (panjang gelombang 532 nm) dan ND: Yag (panjang gelombang 1064 nm) digunakan. Terima kasih kepada parameter ini, sinaran laser diserap dengan sempurna oleh molekul hemoglobin dan melanin, yang bertanggungjawab untuk pigmentasi kulit. Pada masa yang sama, molekul air boleh dikatakan tidak panas. Atas sebab-sebab ini, laser photorejuvenation adalah alat yang sangat berkesan dalam membetulkan warna kulit dan memerangi rangkaian vaskular di atasnya.

Teknik ini tidak memerlukan tempoh pemulihan yang panjang dan bius.

Akhirnya

Setiap kaedah peremajaan kulit laser mempunyai ciri uniknya sendiri yang sangat mempengaruhi hasil akhir. Ia adalah perlu untuk berhati-hati memilih teknik supaya peremajaan bukan sahaja mudah dan berkesan, tetapi juga proses yang selamat.

Perlu diketahui bahawa sesetengah pakar kosmetologi tidak mendedahkan kepada pelanggan semua ciri prosedur ini dan memilih peranti untuk rawatan laser berdasarkan prinsip "apa yang tersedia. "Untuk mengelakkan ini, anda harus menghubungi pakar berpengalaman dengan pengalaman yang telah membuktikan diri mereka secara positif sepanjang tempoh kerja.